Безбар'єрність та доступність

 БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ ТА ДОСТУПНІСТЬ


"Довідник безбар'єрності"  

 https://bf.in.ua  

 

Умови доступності  закладу дошкільної освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Стаття 19.Освіта осіб з особливими освітніми потребами

1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.

3. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.

4. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.

5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.

6. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку та інвалідністю, у закладах дошкільної, позашкільної та середньої освіти здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

7. Зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

8. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України.

Стаття 20. Інклюзивне навчання.

1. Заклади освіти за потреби утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов'язковому порядку.

2. Заклади освіти зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

3. Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються у закладах освіти допоміжними засобами для навчання.

4. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров'я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Корекційно-розвиткові послуги (допомога) - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

5. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри з метою забезпечення реалізації права на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.

Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

6. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.

7. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

(З інтернет джерел)

План ЗДО  з інклюзивного навчання на 2024-2025 н.р.

https://drive.google.com/file/d/1c0wJMF0A7TySyJOAPrpbztR64X7R1En4/view?usp=sharing

План ЗДО  з інклюзивного навчання на 2023-2024 н.р.

https://drive.google.com/file/d/11YZXCxMTNDO-4cDOXBcHHPsiqhvk7Xxt/view?usp=sharing 

Немає коментарів:

Дописати коментар

🌸 Чому варто обрати дитячий садочок «Барвінок»?

✅ Чудова атмосфера і уважне ставлення до дітей.
✅ Різноманітні заняття для розвитку вашого малюка.

🔹 Наші переваги

  1. Інноваційні педагогічні технології та методики.
    Навчання в нашому садочку побудоване на найкращих сучасних технологіях та методиках дошкільної освіти ( технології створення сучасного інформаційного освітнього середовища для дитини, технологія розвитку творчої особистості - ТРВЗ, методика «Художнє слово і дитяче мовлення» (Н. Гавриш), гуманістична педагогіка В.О. Сухомлинського, інноваційні технології фізичного розвитку дошкільників, "Дошкільнятам - освіта для сталого розвитку"(Олена Пометун, Наталія Гавриш), інтерактивні технології розвитку мовлення та комунікативно-мовленнєвої компетенції дитини, інноваційна технологія «Кольорові палички Кюїзенера», музейна педагогіка, технології формування критичного мислення (ейдетика, мнемотехніка, картки-схеми, коректурні таблиці, асоціативні карти, розповідання за схемами, опис предметів за схемами-моделям
  2. STREAM-освіта.
    STREAM-освіта - це інтегрований підхід до навчання, який об'єднує природничі науки (Science), технології (Technology), читання та письмо (Reading + Writing), інженерію (Engineering), мистецтво (Arts) та математику (Mathematics). Вона спрямована на розвиток критичного мислення, навичок розв'язання проблем та командної роботи через практичне застосування знань.
  3. Невеликі групи – більше уваги кожній дитині.
    Ми дотримуємося оптимального співвідношення вихователів і дітей.
  4. Досвідчені та кваліфіковані вихователі.
    Наші педагоги проходять регулярні тренінги та навчання, щоб впроваджувати сучасні освітні методики та створювати комфортне середовище для кожної дитини.
  5. Безпека та комфорт.
    📹 Відеоспостереження на території та в холі садка.
    🪑 Сучасні меблі та ігрові осередки.
    🍎 Збалансоване харчування.
  6. Творчий та фізичний розвиток.
    Ми підтримуємо інтереси дітей, допомагаючи їм розкривати таланти.

🔹 Що формується у дошкільному віці?

  • ✔ Когнітивні здібності – мислення, пам’ять, увага та мовлення.
  • ✔ Соціальні навички – комунікація, співпраця, емоційна саморегуляція.
  • ✔ Фізична активність – моторика, координація, здорові звички.
  • ✔ Креативність та уява – через творчі заняття та ігри.
  • 🔹 Загальна інформація

    Заклад дошкільної освіти №8 «Барвінок» має статус закладу дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу.
    Ліцензійний обсяг: 210 дітей.
    Групи: 7 груп (1 раннього віку, 6 передшкільних, з них 2 логопедичні, 5 інклюзивних).

    Навчальний рік: з 1 вересня по 31 травня. Літній період: 1 червня – 31 серпня.
    Режим: 10 год. 30 хв. (7:30–18:00), чергова група – 12 год. (7:30–19:30).
    Тиждень: 5-денний, вихідні – субота та неділя.

    Відповідно до Закону України "Про освіту" від 05.09.2017 № 2145-VIII, статті 7 "Мова освіти" та Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", стаття 21 - мовою освітнього процесу в закладі освіти є державна мова - українська.

    🔹 Корисні посилання

    📌 Електронна реєстрація до дитячого садка
    ⚖ Веб-сайт системи безоплатної правової допомоги
    💙 «ТИ ЯК?» – Всеукраїнська програма ментального здоров’я

    🔹 Контакти

    🏫 ЗДО №8 «Барвінок»
    вул. І. Франка 136, м. Жмеринка, Вінницька обл., Україна, 23100

    ✉️ Email: dnz8_barvinok@ukr.net

    📱 Телефони:
    +38 (068) 023-35-66
    +38 (098) 750-27-25
    (Маршрутний автобус 2-А: 7:00–10:00 та 15:00–18:25)

    🌐 Facebook: @ZDO8BARVINOKZM